یوتیوب یکی از پرترافیکترین وبسایتهای جهان است که دقیقاً پشت سر گوگل بهعنوان دومین موتور جستجوی بزرگ در وب قرار دارد. داشتن یک کانال یوتیوب و ایجاد حساب یوتیوب تجاری و استفاده از آن به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی، دارایی بزرگی برای هر کسب و کاری است. با افزایش محتوای ویدیویی، پیشبینی میشود که یوتیوب در آینده نیز به رشد خود ادامه دهد.
اگرچه ممکن است قبلاً کانالی را برای کسب و کار خود مدیریت کرده باشید، اما آیا میدانستید که YouTube یک کانال منحصر به فرد برای مشاغل ارائه میدهد؟ یوتیوب هم مانند سایر پلتفرمهای اجتماعی، به شما اجازه میدهد کانال خود را به یک حساب تجاری جداگانه متصل کنید.
اکانت تجاری یوتیوب چیست؟
حساب تجاری YouTube یک حساب تجاری است که میتوانید آن را از طریق کانال شخصی خود فعال و مدیریت کنید. این اکانت تجاری یوتیوب به کسب و کار شما یک حضور خاص در YouTube با نام، برند و محتوای منحصر به فرد شرکت شما می دهد.
علاوه بر این، یوتیوب به شما امکان میدهد مدیران کانال را به حساب اضافه کنید. این امر کار تیمی را برای تبلیغ، و تبلیغ در پلتفرم بی نهایت آسانتر میکند. به جای اینکه به یک نفر کار مدیریت اکانت برند را واگذار کنید، میتوانید وظایفی را در تیم خود اختصاص دهید تا بتوانید محتوای بیشتری آپلود کنید و به رشد حضور خود به صورت آنلاین ادامه دهید.
در این مقاله، من شما را با نحوه اتصال یک حساب تجاری به کانال خود و مزایای کسبوکارتان از انجام این کار آشنا میکنم.
نحوه ایجاد حساب تجاری یوتیوب
برای شروع فرآیندایجاد حساب تجاری یوتیوب خود، ابتدا باید به حساب کاربری یوتیوب موجود خود وارد شوید. اگر هنوز حساب کاربری ندارید، برای اطلاع از نحوه ایجاد یک کانال یوتیوب، روی آن کلیک کنید. پس از تکمیل تنظیم حساب شخصی خود، روی آواتار در گوشه سمت راست بالای صفحه اصلی YouTube کلیک کنید.
یک منوی کشویی ظاهر میشود. روی تنظیمات کلیک کنید.
YouTube شما را به تنظیمات حسابتان هدایت میکند. در اینجا، باید روی ایجاد کانال جدید کلیک کنید.
اینجا جایی است که حساب نام تجاری خود را نام گذاری میکنید. همیشه به خاطر داشته باشید که این حساب عمومی خواهد بود و نشان دهنده کسب و کار شما در YouTube است. نام شرکت خود را وارد کنید، نه فقط «حساب نام تجاری شرکت» یا آدرس ایمیل تجاری خود را. هنگامی که نام حساب خود را دادید، روی ایجاد کلیک کنید.
چگونه مدیران را به حساب یوتیوب برند خود اضافه کنید.
همانطور که قبلاً ذکر شد، افزودن چندین مدیر به حساب برند شما می تواند به تیم شما کمک کند تا محتوای ویدیویی بیشتری را آپلود کرده و تبلیغ کند. نمیتوانید بیش از یک مدیر کانال به یک کانال شخصی اضافه کنید، بنابراین افزودن یک حساب تجاری تنها راهی است که میتوانید حضور YouTube خود را به صورت مشترک در تیم خود مدیریت کنید.
از آنجایی که شما مالک کانال برند جدید خود هستید، میتوانید مدیرانی را اضافه یا حذف کنید، اطلاعات کسب و کار خود را ویرایش کنید، ویدیوها را پست و مدیریت کنید، و با مخاطبان خود تعامل داشته باشید. شما کسی هستید که مدیران را اضافه میکند و به آنها اجازه میدهد همه کارهای فهرست شده در بالا را به جز اضافه کردن و حذف مدیران انجام دهند.
نکته: هنگام ایجاد حساب تجاری یوتیوب برای کسب و کار خود، مدیر تیم باید کسی باشد که آن را ایجاد میکند. آنها تنها کسی خواهند بود که می توانند مدیران آینده را اضافه و حذف کنند.
اضافه شدن مدیران در ایجاد حساب یوتیوب تجاری
برای افزودن مدیر به حساب جدید خود:
- به حساب YouTube شخصی خود وارد شوید (همانی که برای ایجاد حساب نام تجاری استفاده کردید).
- روی آواتار در گوشه سمت راست بالای صفحه اصلی YouTube کلیک کنید و سپس Switch account را از منوی کشویی انتخاب کنید.
- حساب نام تجاری خود را انتخاب کنید.
- دوباره روی آواتار در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید و روی تنظیمات کلیک کنید.
- روی افزودن یا حذف مدیران از بخش مدیران کلیک کنید.
- مدیران را در یک حساب نام تجاری youtube اضافه یا حذف کنید
روی Manage Permissions کلیک کنید.
مجوزهای حساب برند یوتیوب را مدیریت کنید.
روی نماد شخص در بالا سمت راست کلیک کنید و آدرس ایمیل مدیرانی را که می خواهید به حساب اضافه کنید وارد کنید.
در حساب یوتیوب تجاری به همه مدیران اجازه دسترسی یکسان به حساب مارک تجاری داده نخواهد شد. به عنوان مثال، مدیران ارتباطات فقط می توانند به بررسیها پاسخ دهند. از اضافه کردن چندین کاربر به حساب خود استفاده کنید. شما میتوانید کانال خود را به طور کامل تری مدیریت کنید و محتوای بهتری را به صورت ثابت تولید کنید.
سفارشی کردن حساب یوتیوب برند خود
وقتی حساب نام تجاری خود را ایجاد کردید، می خواهید چند چیز را تغییر دهید. قبل از اینکه به انتشار محتوا بپردازید، در اینجا چند چیز وجود دارد که میخواهید برای حرفهایتر جلوه دادن کانال خود، آنها را سفارشی کنید. برای افزودن توضیحات کانال، روی دکمه سفارشی که در صفحه حسابتان نمایش داده شده است کلیک کنید.
به صفحهای وارد میشوید که میتوانید کانال خود را تا جایی که میخواهید سفارشی کنید. برای مرجع، این صفحه را صفحه سفارشی سازی می نامیم. بعد، روی تب About کلیک کنید.
شما در صفحه ای قرار میگیرید که در آن می توانید توضیحات و همچنین ایمیل تجاری، موقعیت مکانی را اضافه کنید و هر پیوند تجاری مرتبط. هنگام وارد کردن توضیحات، میتوانید از یک تار از وبسایت شرکت خود استفاده کنید یا حتی ارزشهای اصلی خود را اضافه کنید. هنگام توصیف کاری که کسب و کار شما انجام میدهد، مطمئن شوید که مختصر باشید. توضیحات کانال مکانی عالی برای افزودن هر کلمه کلیدی مرتبطی است که نشان دهنده کسب و کار شما است. این کار باعث میشود افراد راحت تر شما را در YouTube پیدا کنند.
توضیحات کانال یوتیوب را ویرایش کنید.
وارد کردن یک ایمیل تجاری در این صفحه میتواند برای مشتریانی که میخواهند با شما در تماس باشند مفید باشد. این می تواند یک ایمیل استاندارد “info@companyname.com” باشد که به صورت دوره ای آن را بررسی میکنید. حفظ یک خط ارتباط باز با مخاطبان خود را دست کم نگیرید. وقتی آنها با شما تعامل میکنند، میتواند تفاوت ایجاد کند. شما سادهتر خواهید بود و آنها از گزینه تماس مستقیم با شما قدردانی خواهند کرد.
مطمئن شوید که پیوندهایی را به پروفایلهای رسانههای اجتماعی خود اضافه کنید. برای راحتی مخاطبان شما به صورت نمادهایی روی هنر کانال شما پوشانده شدهاند. اولین پیوند با عنوان متن ظاهر میشود در حالی که بقیه فقط به عنوان نماد ظاهر میشوند، بنابراین مطمئن شوید که ابتدا مرتبطترین نمایه اجتماعی خود را فهرست کنید.
پیوندهای اجتماعی هنری کانال یوتیوب
در سمت راست صفحه، بخشی با عنوان کانال های ویژه را مشاهده خواهید کرد. در اینجا میتوانید کانالهای YouTube دیگری را که کسبوکارتان مدیریت یا مالک آن است، نشان دهید.
ارائه کانالها همچنین راهی عالی برای ایجاد ارتباطات و برجسته کردن اینفلوئنسرهایی است که ممکن است با آنها کار کنید. با گسترش کسب و کار و افزایش حضورتان در YouTube، همیشه می توانید برگردید و کانال اضافه کنید.
آپلود نماد و بنر کانال یک مرحله ضروری برای تنظیم حساب شما است. اگر شخصی نام کسب و کار شما را در YouTube جستجو کند، تمایل بیشتری به کلیک بر روی لوگوی شما دارد، زیرا از قبل با آن آشنا است. داشتن آیکون و بنر باعث میشود حساب شما معتبر به نظر برسد.
سخن پایانی
دوستان ایجاد یک حساب تجاری یوتیوب به تیم شما اجازه می دهد تا حضور کسب و کار شما در YouTube را به صورت مشترک مدیریت کند. با افزودن چندین مدیر به کانال، میتوانید وظایفی (مانند ایجاد تصاویر کوچک، نوشتن توضیحات و پاسخ به نظرات) را به افراد خاص اختصاص دهید، بنابراین فرآیند ارسال ویدیو میتواند روان و کارآمد باشد. پیادهسازی یک حساب تجاری یوتیوب و به رشد حضور آنلاین کسبوکار شما در طول زمان کمک میکند، بنابراین پس از ایجاد اکانت یوتیوب تجاری میتوانید به پست کردن بپردازید.
دوستان برای خرید اشتراک یوتیوب پرمیوم از فروشگاه اکانت استور دیدن فرمایید.